tisdag, december 25

Favoriter från utlandet

Ett par timmar innan vi i bokcirkus! skulle träffas senast hade jag lätt panik. Det var min tur att välja böcker och jag hade varken valt böcker eller tema. Satt som paralyserad. Hade haft några riktigt dåliga teman de senaste gångerna jag skulle välja, och ville därför ha något bra den här gången. Men, jag är ju så himla smart att jag faktiskt redan hade bestämt i februari. Hade bara totalt glömt bort det. I februari var jag ju i San Francisco och köpte en sjujävla massa böcker. Så när vi en av de sista dagarna hittade en mycket söt bokhandel i Ferry Building, Book Passage, kollade jag (som vanligt) in deras "Staff Favourites". Fotade dem jag trodde att jag skulle gilla och tänkte att det skulle bli ett så himla fint bokcirkus!-tema. Det blev det, även fast jag glömde bort det i nio månader eller så.

Här är då de böckerna vi valde mellan sist:

The Sisters Brothers av Patrick DeWitt
The Story of a Marriage av Andrew Sean Greer
Skippy Dies av Paul Murray
Everything Matters! av Ron, Jr. Currie

Vi röstade, som vanligt, och det blev The Story of a Marriage. Jag vill dock läsa alla böckerna, och några av de andra hamnade på min önskelista inför jul. Vi återkommer om vad vi tyckte om boken när vi läst ut den och hunnit träffas. 

Inga kommentarer: