torsdag, december 20

Cormackärlek

Cormac McCarthy är en av mina favoritförfattare och antagligen den författare som jag har flest böcker av i bokhyllan. De flesta böcker köpte jag när jag var i USA 2010. Varje gång jag är inne i en bokhandel måstemåste jag leta upp Cormac i hyllan och kolla ifall jag hittar någon bok jag inte visste om. Det händer ju aldrig, men jag måste ändå. 

Är du Cormacoskuld så skulle du göra dig själv en tjänst om du gav dig själv i nyårslöfte att läsa någon bok av honom. Börja med The road/Vägen, den är redan hypad plus att den inte är en tegelsten, som några av hans andra böcker är. 

Och återigen: vad är grejen med att det svenska omslaget måste vara så fruktansvärt fult? Jämför svenskt omslag med engelskt



1 kommentar:

Theresie sa...

Läser vägen och har kommit halvvägs och den är fantastiskt bra! Min första Cormac-bok, men det lär inte bli den sista.
Gillar däremot det svenska omslaget lite bättre. Insåg när jag hade mina bokhyllor färgkoordinerade (i ca 2 timmar innan jag ändrade tillbaka till bokstavsordning) att det publiceras på tok för mycket svarta böcker! :)