tisdag, december 18

Bästa bok-julklappstipset?

bokcirkus! svarar:
Ditt bästa bok-julklappstips, och till vem?


Anna: JAMES FREY TILL ALLA! Ok?

Jenny:  Jag har tre tips: 1.) Jonas Crambys Texmex från grunden som jag har pratat om tidigare. 2.) Att köpa en tidig utgåva av julklappsmottagarens favoritbok (om de gillar en gammal bok vill säga). Och 3.) ungefär ALLT från Out of Print, till exempel en Alice in Wonderland-tischa.

Evelina: Jag gillar ju att ge bort böcker jag tycker att alla borde läsa och lära sig något av. Så jag säger Monster av Micael Dahlén. Den är lättläst också.

Cia: På julen ska det vara roligt att läsa och man ska läsa så mycket som möjligt. Jag tipsar därför om flera i rad av Charlaine Harris böcker om Sookie Stackhouse (som är roligare, smartare och bättre än tv-serien) eller av Val McDermids böcker om psykologen Tony Hill och polisen Carol Jordan. Väldigt detaljerat och ibland lite för spännande.

Sara: Jag vill ge Hungerspelen-trilogin till en tonåring som inte säger sig läsa böcker.

Anna (igen): Åh. Jag borde ju svara något vettigare här. Kanske Jag saknar dig, jag saknar dig till tonåringar (och vuxna)? Vet inte varför jag tänkte på den nu, jag har inte läst den på ca hundra år. Den bara dök upp i huvudet.

Inga kommentarer: