måndag, november 26

Om att bygga en hylla

Vet ni? Vår kärlekshylla är klar! Den blev klar i somras, men då glömde jag visst att skriva om den. Här kommer lite bilder.




Vi använde ett hyllsystem som heter Lundbergs. Det var skitenkelt och mycket smidigt. Kanske inte världssnyggt, men vi hade inte råd med världssnyggt så vi valde att köpa lite billigare hylla och spara inför en resa till Argentina. Min man är apnervös för att hyllan inte ska hålla med de skruvar vi köpt, och går och jämrar sig lite utan att göra speciellt mycket åt det. Jag går mest runt och flinar och sorterar böckerna efter vilka böcker jag tror vill hänga med varandra. Ibland får de byta plats när jag inbillar mig att de pratat klart och behöver en ny partner. Det är inte många böcker hos oss som är monogama kan jag meddela.

2 kommentarer:

[Anna] sa...

Vad fint skrivet!! Mina böcker är rätt gifta med sina höger och vänster partners speciellt om de hör till en serie. Annars kan de ju få en ny partner som ska in enligt alfabetet :)

Josefin sa...

Mycket stiligt! Tycker om hyllor som går ända upp, det ser så mysigt ut. När det finns tid och en betongborr och ja, en massa tid, skulle jag vilja ha hyllor ovanför fönstret. Fint.