fredag, augusti 3

Varför packar man alltid för många böcker?

Som Linn skrev förut hade ju hon och jag en ytterst trevlig semestervecka i början av juli. Så fort vi hade bokade resan började vi diskutera vilka böcker vi skulle ta med oss och läsa. Jag hatar att packa, men svårast är alltid att välja böcker. De här tog jag med mig i den överfulla resväskan, plus den bok jag redan hade börjat läsa då (Angela's Ashes): 

Man kan säga såhär: Jag hann läsa jävligt mycket mindre än vad jag trodde under den där veckan. Prickade av Angela's Ashes, Everybody Into the Pool, Nineteen Minutes och Hollywood Station. Några av dem har jag redan bloggat om som Jaha?-böcker, men kom på att jag glömde ta med Everybody Into the Pool i den listan. Den var jätterolig i ett kapitel, resten inte något speciellt. Men roligt omslag! Och passande till miljön så att säga: 
Efter att vi kom hem har jag läst ut The Imperfectionsists, också den en Jaha?-bok, och nu försöker jag komma igenom 600 sidor American Gods. Och den pratar vi mer om när vi setts allihopa och diskuterar boken. Nineteen minutes måste jag nog blogga lite mer om framöver, trots att Anna redan gjort det

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske hade räckt med en bok, och resten av tiden kunde du sola...

Evelina sa...

Det är faktiskt möjligt att sola och läsa samtidigt!

Evalinn sa...

Men det är ju fruktansvärt, verkligen fruktansvärt, de gånger man är på en plats utan något att läsa. Det är därför man måste sejfa upp!

Anonym sa...

Jag tycker du skall köpa dig en läsplatta! Inte någon Ipad eller så, men en riktig läsplatta med papirkvalite på skärmen. Då kan man ha med sig hur många böcker som hälst. Jag har en och den är jätte skön att läsa på, och den funkar utmärkt i solljus, som tillexempel på stranden.