söndag, april 22

En kväll att Gilla!

Jag och Cia kommer in i lokalen och ögonsöker efter Linn. Vi är på ett bokevent som fina förlaget Gilla Böcker har anordnat på Söder. Gilla Böcker som även de gillar James Frey och som kommer att släppa hans återstående böcker på svenska i framtiden.

Det bjuds på vin och snittar och jag har med mig min son som får hänga med Linn medan både Sara Ohlsson och Calle Brunell läser högt ur sina böcker. Efteråt berömmer jag Sara för hennes närvaro när hon läser och jag vill vara förläggare och författare om vart annat eller gärna på samma gång.

Det är en perfekt kväll. Avslappnad, minglig, skrattande. Och fast att man stod där en timme innan och svor för att man tackat ja till eventet när ungen skrek, man inte hade ätit något annat än snabbnudlar till lunch och klockan gick alldeles för snabbt, så blev det som det blev: en av de där kvällarna.

1 kommentar:

Josefin sa...

Å jag var också där! Nästan är jag med på bilden också (lite, lite av min arm högst upp till vänster). Trevligt var det och jag minns inte en enda skrikig bebis ;).