fredag, mars 2

Vi måste prata om Hungerspelen

Jag har haft boken the Hunger Games som ljudbok på engelska hur länge som helst. Börjat lyssna, men inte orkat för att jag har tyckt att den verkat så tråkig. Jag menar ett Big Brother i framtiden? Jag vet inte.

Så började hypen och jag fick den på svenska, i pappersform, i julklapp. Så i går läste jag. Och som småbarnsmorsa måste man ju ta vara på sina sovstunder, man måste sova på dagen när bebis sover och sova på natten för bebis vaknar vid ett tre fem och sen sju, då den vill kliva upp och tramsa. Hungerspelen ville dock inte släppa taget om mig, jag läste och läste och visste ju hur det skulle sluta, men jag visste inte vägen fram till slutet. Jag gick inte ens och kissade när det behövdes, för Katniss var säkert uppe i något träd och grejade.

Nu är den utläst, inlagd bland kategorin favoriter (även om det svenska språket var blahablaha), min son har börjat läsa den (som ni ser på bilden) och när filmen kommer så kommer jag att sitta på helspänn igen.

Inga kommentarer: